Цифрова компетентність

114 травня 2018 року в рамках Фестивалю науки кафедри публічного управління та регіоналістики інституту відбувся методологічний семінар з обговорення питань щодо ефективного використання наукових соціальних мереж та цифрової компетентності для аспірантів та науково-педагогічних працівників інституту.

І. О. Макарова, доцент кафедри електронного урядування та інформаційних систем розповіла про соціальні мережі для вчених, за допомогою яких будь-який дослідник може встановити співпрацю зі своїми колегами і отримати доступ до їх робіт. В якості прикладів були розглянуті:

  • соціальна мережа Academia (https://www.academia.edu/) – як ресурс для розповсюдження власних досліджень, пошук дослідників зі схожими науковими інтересами;
  • соціальна мережа ReseachGate (http://www.researchgate.net/) – як ресурс, присвячений дослідницькому процесу в області природних і точних наук з публікацією списків наукових конференцій, власних наукових робот, вакансій в різних наукових інституціях тощо;
  • OpenScienceinUkraine (https://openscience.in.ua/) – проект з підтримки наукових видань в мережі Інтернет, у тому числі електронні версії наукових журналів на платформі Open Journal Systems, оформлення наукової інформації по стандартам Scopus и Web of Science, консультування авторів тощо.

Ю.Б. Пігарєв, завідувач кафедри електронного урядування та інформаційних систем розповів про цифрову трансформацію освіти на прикладі Європейського Союзу, про стандарти цифрової компетентності – навики для цифрової трансформації. Значна увага було приділена технології  масовим відкритих он-лайнових курсів (моделі Coursera та edX). Більш детальніше  була розглянута українська платформа Prometheus, яка підтримує більш ніж 200 тисяч користувачів. Ця технологія є продовженням ініціатив з дистанційного навчання. Розробниками дистанційних курсів виступають провідні науково-педагогічні працівники Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Національного університету «Києво-Могилянська академія» тощо. Дистанційні курси створюються у форматі змішаного навчання — коли частина матеріалу надається у форматі онлайн, а частина — у класичному форматі в класі. Для створення бази даних бібліографічного типу був запропонований сервіс Mendeley (https://www.mendeley.com/) –  безкоштовний додаток для встановлення контактів з авторами на основі їх публікацій, розміщення статей, вибірки статей для майбутніх досліджень тощо.

Також дивіться інші новини